PRIVATKUND
Five Star Städ tar hand om allt från tak till golv.
Five Star Städ tar hand om allt från tak till golv.
Vi har en mängd städtjänster för olika typer av verksamheter.
Five Star Städ tar hand om allt från tak till golv.
Vi har en mängd städtjänster för olika typer av verksamheter.
Here we have collected some of the most frequently asked questions which is usually set to Five Star Städ Om du inte hittar svar på din fråga så kan du söka vidare på Kontakt sida eller kontakta Five Star Städ via telefon, så får du hjälp att nå någon som kan svara på din fråga. Det är den första städningen vi gör innan vi skapar ett kontrakt med klienten. Det är en grundlig städning som tar längre tid än en ”vanlig” städning. Detta är ett bra sätt för er att bevittna vårt kunnande och känna er mer avslappnad i ert val av att välja oss. Provstädningen är inte tidsbunden Utan städaren tar den tid det behövs för att få huset/ lokalen skinande rent. Helst ska kunden vara hemma för att visa runt städaren, nämna kundens speciella önskemål och för att visa var städmaterialet finns. Det fungerar båda vägar. Du kan köpa materialet själv eller så kan vi hjälpa dig med dettta genom att köpa de nödvändiga sakerna själva. När det gäller hemstädning så är det viktigt att kunden nämner eventuella husdjur för att undvika möjliga allergiska reaktioner hos städaren, likaså kan städaren inneha fobier och kan då inte konfrontera dem. Det är också viktigt att ni som kund nämner eventuella allergier som de bosatta i lägenheten har. Som exempel så behöver hem där en damm-allergiker bor en utförligare dammtorkning. Vi kan i sådana fall rekommendera en dammsugare med speciella dammfilter. Om ni är allergisk mot parfymer så kan vi, om vi är förvarnade, använda parfymfria rengörningsmedel och även be städaren att undvika parfymer. Om ni är allergisk mor någon speciell ingrediens eller doft så informera oss om detta så vi undviker dessa. Om det gäller hemstädning så sätter vi oss ner med dig ger igenom felen. Vi gör vårt bästa för att städa hemmet precis som du vill ha det. För detaljerad information om vem som kan erhålla RUT- avdraget plus annan nyttig information, besök skatteverkets hemsida på www.skatteverket.se eller ringa Skatteupplysningen på telefon 0771-567 567. Det är upp till klienten om denne vill lämna nycklarna eller inte. Väljer klienten att göra detta ger vi honom en nyckelkvittens, där det även på denna står de säkerhetsåtgärder vi vidtar för att förhindra eventuellt missbruk. Städaren skall då informera både klienten och företaget. Vi innehar ansvarförsäkring som är användbar i dessa fall. Vi kan ersätta ett trasigt objekt eller ge klienten pengar till värdet av objektet ifråga. Generellt behövs följande saker: In cases where there are delicate and fragile surfaces, special wooden floors, antique objects or the like, suitable cleaning agents must be available. You can order our services long in in advance but preferably not shorter than a week. In the above cases or others, such as cleaning the refrigerator, the garage, the basement, the balcony, the fan, etc., it is best that you say at least three days in advance. For this type of cleaning, you will be charged according to the normal rate you would otherwise have. We will inform you if there is any special cleaning agent needed or if we will purchase it if you so wish. You must tell us about the cancellation at least a week in advance so we can rearrange our workers’ schedules. You can request it before the regular cleaning dates. Then we can arrange different options such as sending it with one of our employees, handling it after the usual working hours, or No, you do nothing. The RUT deduction can only be claimed by a company with a tax receipt. The only thing we need from you is your social security number and then you let us take care of the paperwork.Vad är provstäd?
Skall jag vara hemma under provstädningen?
Måste jag som klient köpa städmaterial?
Är det något jag ska tänka på innan jag använder era tjänster?
Hur går jag tillväga om jag inte är nöjd med städningen?
Om det gäller flyttstädning så har ni en 14 dagarsgaranti efter städtillfället ifråga. Inom dessa 14 dagar kan du kontakta oss om du finner något fel. Vi kommer då att återkomma till dig och rätta till allt kostnadsfritt.Vad är RUT-avdrag och hur kan jag dra nytta av det?
Om jag lämnar mina nycklar till er företag, vad för säkerhet har jag då?
Vad händer om städaren skadar eller har sönder någonting?
Vad ska jag förbereda inför en hemstädning?
In special cases such as mold, rust or tough stains, we can recommend the client the chemicals needed.How far in advance do I need to order a major cleaning or window cleaning?
How do I proceed if I want a more periodic domestic help such as ironing or cleaning the oven?
What if I want to cancel the visit?
How to go about getting the key back from your company?
that you collect it yourself at our office. At the handover, you will be asked to sign a piece of paper stating that you have received the key back. We both get a copy of this paper.Should I apply for RUT deduction, fill in a form or something else?
Five Star Städ i Skåne AB - Scheelevägen 17, 223 63 Lund - Sverige
Kundservice
Mejla oss
Öppettider
Lund municipality | Acorn leaves | Bjarred |
Malmö municipality | Burrow leaves | |
Löddeköpinge | Bjuv | Arlöv |
Staffanstorp | Åcarp | Hörby |
And much more. |